Home/Multi-Channel fulfilment
Meerdere verkoopkanalen? Multichannel fulfilment!
Multichannel fulfilment stelt jou in staat om vanuit één centrale voorraadpositie zowel jouw zakelijke, als particuliere klanten te beleveren. Deze combinatie staat ook wel bekend B2C-fulfilment en B2B-fulfilment.
Multi-channel fulfilment
De verschillende vormen van multichannel fulfilment.
Naast een combinatie van B2C- en B2B-fulfilment, kent multichannel fulfilment ook andere vormen. Je kunt namelijk ook uitsluitend consumentenorders hebben en die consumenten via verschillende online verkoopkanalen bedienen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan artikelen die je via je eigen webshop aanbiedt, maar ook op marketplaces als Bol.com en Amazon.com.
De multichannel-varianten die wij aanbieden zijn er ook verschillende type e-commerce ondernemers; de pure players en de e-tailers.
Multichannel fulfilment voor pure players:
Je bent een pure player als je uitsluitend online verkoopt, zonder fysieke shoplocaties te hebben. Met deze verkoopstrategie kun je jouw producten via verschillende kanalen aanbieden. Bijvoorbeeld via je eigen webshop in combinatie met (verschillende) marketplaces.
Voorbeelden hiervan zijn:
- Een eigen webshop in combinatie met Fulfilment By Amazon (FBA): wij maken zendingen naar FBA-centers conform de richtlijnen en aanleverinstructies gereed en verzenden deze met een dedicated transporteur naar de verschillende FBA-locaties;
- Een eigen webshop in combinatie met Verkopen Via Bol (VVB): wij zorgen ervoor dat jouw Bol-bestellingen voor de dagelijkse cut-off zijn verwerkt en tijdig aan onze bezorgpartners zijn overgedragen, zodat jij jouw leverbelofte behoudt en geen strikes krijgt;
- Een eigen webshop in combinatie met Zalando-fulfilment: wij maken zendingen naar de Zalando-fulfilmentcenters conform hun richtlijnen en aanleverinstructies gereed en verzenden deze met een dedicated transporteur naar de verschillende Zalando-locaties.
Dit is slechts een greep uit de voorbeelden van marketplaces waaraan wij kunnen leveren. Marketplaces zijn in een flinke opmars, dus zie jij hier groeipotentie? Bespreek dan de mogelijkheden met ons.
Hoe werkt multichannel fulfilment?
Fulfilment is één groot proces waarin verschillende deelactiviteiten worden uitgevoerd. In de basis maken wij onderscheid tussen de volgende activiteiten en bestaat onze fulfilment service uit:
Goederenontvangst vanuit leveranciers
Quality & Quantity product controle bij ontvangst
Opslag & Voorraadbeheer
Opslaan, verwerken & registreren van voorraden
Orders picken, packen & verzenden
Bestelde producten inpakken & verzenden
Retourverwerking
Verwerken & beoordelen van de retourstroom
Multi-Channel fulfilment
Al je voorraad onder één dak!
Het fijne aan multichannel fulfilment neerleggen bij één fulfilmentpartner, is dan ook dat je het overzicht behoudt over jouw verschillende orderstromen, geen voorraden op verschillende locaties hoeft aan te leggen en één aanspreekpunt hebt voor vragen rondom jouw fulfilmentbenodigdheden.
Tevens maakt het een toekomstige stap naar omnichannel een stuk laagdrempeliger. Voor die methode van klantbediening is een sterk geïntegreerde samenwerking tussen de fulfiller, retailers, leveranciers (groothandel) en producent vereist, maar dat zijn zeker samenwerkingsvormen waarover wij graag het gesprek met jou aangaan!
Multichannel fulfilment voor e-tailers
Je bent een e-tailer als je zowel online als in fysieke winkels verkoopt. Dit kan in de vorm van een combinatie tussen het hebben van een eigen webshop, de inzet van marketplaces, een eigen flagship store en retailketens waarin jouw producten worden aangeboden. Met deze verkoopstrategie zorg je voor een goede productbeschikbaarheid voor zowel de ‘online’ als ‘offline’ klant.
Voorbeelden hiervan zijn:
- Een eigen webshop in combinatie met een retailketen als Etos, Kruidvat, Albert-Heijn, etc. Wij zorgen ervoor dat zendingen aan jouw retailpartners conform de afgesproken aanleverinstructies worden bezorgd. Belangrijke instructies bij dergelijke retailketens zijn vaak de verpakkingsmethode- en identificatie van de zending en het moment van aanleveren (tijdsloten). Voor deze zendingen zetten wij ook een dedicated transporteur in die gespecialiseerd is in dergelijke leveringen;
- Een eigen webshop in combinatie met een eigen flagship store en een aantal kleinere retailpartners (geen ketens): in overleg met jou bespreken we hoe jij bestellingen voor jouw fysieke shop geleverd wilt hebben. Daarnaast maken we ook afspraken over de wijze waarop en de frequentie waarin jouw retailpartners beleverd moeten worden.
Je volledige voorraad op één centrale locatie?
Maak persoonlijk kennis met onze multichannel fulfilment-oplossingen. Laat ons meedenken in jouw businesscase!