Home/Order Fulfilment
Order fulfilment - efficiënt e-fulfilment.
Ontdek ons uitgebreide e-fulfilment proces voor B2B en B2C orders. Van ontvangst tot verzending, wij maken jouw orderverwerking efficiënt.
Kennis & Inzicht
Wat betekent order fulfilment?
Order fulfilment betekent in principe traditionele orderverwerking, zonder een direct verband met bijvoorbeeld e-commerce. Om een order te kunnen verwerken worden verschillende stappen doorlopen. Het geheel aan de stappen die doorlopen moeten worden, vormt uiteindelijk het proces.
Het type orderverwerking dat wij toepassen, heet ‘e-order fulfilment’, maar eigenlijk beter bekend als ‘e-fulfilment’. De ‘e’ staat voor ‘e-commerce’ en daarmee geeft e-fulfilment eigenlijk weer dat het een type orderverwerking betreft dat voortkomt uit een online transactie.
Kennis & Inzicht
B2B-orderfulfilment of B2C-orderfulfilment?
In onze orderverwerking maken we onderscheid in het type order dat voortkomt uit een B2B-verkoopkanaal en een B2C-verkoopkanaal. Beide orderverwerkingen hebben overeenkomsten in hoe in de basis het orderverwerkingsproces is georganiseerd:
- Inbound: goederenontvangst
- Quality control: kwaliteitscontrole
- Receipt processing: het totaal aan binnenkomende goederen word in delen verwerkt en op locatie gelegd
- Storage: Opslag & voorraadbeheer
- Outbound: hier begint in feite de orderwerking als gevolg van de (online) transactie, het omvat Picking, Packing, Preparing orders for shipment
- Shipping: overdragen van de pakketten/ pallets aan onze bezorgpartners
- Returns: retourverwerking
Kennis & Inzicht
Wat zijn de verschillen tussen B2C- en B2B-fulfilment?
De voornaamste verschillen tussen B2C- en B2B-orderverwerking is de mate van opslagbehoefte en de hoeveelheid SKU’s en items in een order. Concreet gezegd spreken wij bij B2B over ‘Bulk-in, Bulk-out’ en bij B2C over ‘Bulk-in, Detail-out’.
Het geheim achter efficiënte orderverwerking?
Maak kennis met ons fulfilmentcenter voor jouw orderfulfilment. En laat ons meedenken in jouw businesscase!