Home/Fulfilmentproces
VASCO is de plek waar jouw logistieke proces vlekkeloos verloopt.
Ontdek hier wat VASCO voor je kan betekenen en lees meer over onze processen en diensten.
E-fulfilment
E-commerce fulfilment - snelle webwinkel logistiek.
Het uitbesteden van je logistieke B2C activiteiten aan een 3PL - zoals VASCO - biedt vele voordelen. Het bespaart je tijd en geld, omdat je niet hoeft te investeren in een warehouse of in personeelstraining. Daarnaast krijg je de expertise en ervaring van ons team ter beschikking, in combinatie met geavanceerde software en hardware. Onze fulfilment service is flexibel en schaalbaar, ideaal voor piekperiodes en bedrijfsgroei. Aangezien alles op barcode scanning is gebaseerd, worden pick-fouten verminderd en kunnen bestellingen sneller en efficiënter worden afgehandeld. Alle systemen en kanalen die je gebruikt, kunnen worden gekoppeld aan het WMS, zodat je altijd real-time inzicht hebt. Bovendien maakt het multi-carrier aanbod internationale uitbreiding mogelijk. Wij streven naar langdurige, win-win relaties met onze klanten. Daarom bieden we een persoonlijke benadering en deskundige hulp bij jouw e-commerce en supply chain uitdagingen.
Cross-border fulfilment
Crossborder fulfilment - grenzeloos verkopen.
Met de Cross Border fulfilment service van VASCO kunnen je verzendopties grenzeloos worden. We selecteren onze bezorgpartners op basis van prijs, doorvoertijd en prestaties. Met als doel je producten wereldwijd - zowel binnen als buiten Europa - te kunnen verkopen en opschalen. Wij bieden ondersteuning zodat je zorgeloos kunt verkopen en groeien. Onze Cross Border fulfilment service kan ingericht worden op het versturen van grotere pallet zendingen of het verzenden van kleinere, meer gedetailleerde B2C- of B2B-zendingen via ons multi carrier aanbod met directe linehauls.
Multi-channel fulfilment
Multichannel fulfilment - al je voorraad onder één dak.
Met onze Multi-Channel Fulfilment service kun je vanuit één centrale voorraadpositie je zakelijke en particuliere klanten bedienen. Via diverse verkoopkanalen zoals je eigen webshop, Amazon, Bol.com en andere marketplace accounts. We richten ons op verschillende type (e-commerce) ondernemers, van pure players die uitsluitend online verkopen, tot E-tailers met zowel online als fysieke winkels. Wij zorgen ervoor dat zendingen aan de retailpartners en marketplaces voldoen aan de afgesproken aanleverinstructies. Met alles 'onder één dak' behoud je overzicht over de verschillende orderstromen. Geen noodzaak meer om voorraden op meerdere locaties te voeren en werk met één aanspreekpunt voor vragen rondom al je fulfilmentbehoeftes.
B2B & Retail fulfilment
B2B & Retail fulfilment - voor elke zakelijke klant.
Retail fulfilment service is een dienst die zich onderscheidt van Multi-Channel fulfilment door het focussen op bedrijfsorders van de zakelijke klant, ofwel B2B-fulfilment. Deze bestellingen hebben vaak een minder frequent bestelpatroon dan consumentenorders, maar zijn meestal groter in omvang. Retail fulfilment kan variëren in praktische uitvoering, zoals het leveren aan winkelformules, marketplaces en individuele winkeliers. Deze bestellingen kunnen verwerkt worden op collo- palletlayer of palletniveau, met specifieke instructies voor verpakking, verzending en batch of serienummer registratie. Of je nu samenwerkt met een bekende marktplaats of een selectie van winkeliers, wij kunnen voldoen aan de logistieke behoeften met onze kennis en ervaring.
Biologisch fulfilment
Biologisch fulfilment - voor biologisch gecertificeerde producten.
Verkoop je biologisch gecertificeerde producten, dan moet je voldoen aan specifieke richtlijnen om je certificering te behouden. Elke fase van je supply chain moet voldoen aan deze standaarden, dat door certificeringsinstanties gecontroleerd wordt. VASCO is SKAL gecertificeerd, wat betekent dat we voldoen aan de eisen om biologische producten op te slaan en te distribueren. Onze opslaglocaties zijn stofvrij, we volgen de First In, First Out (FIFO) methode om er zeker van te zijn dat producten met de oudste THT-datum het eerst verwerkt worden. We registreren - indien wenselijk - alle batch nummers voor optimale traceability. Dit alles zorgt ervoor dat in het geval van recalls, producten correct kunnen worden opgespoord en teruggehaald.
Hoe werkt het fulfilmentproces?
Wij spreken vaak over een ‘fulfilmentproces’, omdat daarin verschillende activiteiten worden uitgevoerd. Met als doel om je op logistiek gebied te ontzorgen en bestellingen snel te kunnen verwerken.
Goederenontvangst vanuit leveranciers
Quality & Quantity product controle bij ontvangst
Opslag & Voorraadbeheer
Opslaan, verwerken & registreren van voorraden
Orders picken, packen & verzenden
Bestelde producten inpakken & verzenden
Retourverwerking
Verwerken & beoordelen van de retourstroom
Kennis & Inzicht
Goederenontvangst - Inbound.
Het fulfilmentproces start bij de ontvangst van producten vanuit jouw fabrikant, leveranciers of wellicht vanuit je een 'eigen' magazijn. Op basis van een eerste visuele controle en een standaard checklist, besluiten onze Inboundmedewerkers of de ontvangsten verwerkt kunnen worden of apart gehouden moeten worden voor een nadere inspectie.
Dit besluit wordt bepaald door de richtlijnen en voorwaarden die wij hanteren voor inkomende goederen. Afhankelijk van de bevindingen van de Inboundmedewerker worden de ontvangsten in één of meerdere van de volgende pre-sort zones (voorsorteren op uiteindelijke voorraadlocatie) of in quarantaine (afgekeurde ontvangsten) geplaatst. We maken onderscheid tussen de volgende voorraad locaties; grondlocaties, palletlocaties, legbordlocatie.
Kennis & Inzicht
Quality & Quantity control.
De staat van de producten wordt gecontroleerd bij het uitpakken van de dozen en als deze afwijkingen of beschadigingen vertonen, worden deze afgekeurd. De aantallen worden gecontroleerd en waar nodig bijgewerkt in de Purchase Order (PO) door die jou is geplaatst in ons systeem.
Alle artikelen- en/ of omdozen worden gescand. Daardoor ondergaat echt elke artikel- en/ of omdoos een inkomende scan (nauwkeurig voorraadbeheer). Daarnaast ondervangen we ook artikelen die geen barcode hebben of niet bekend zijn in ons systeem. De op te boeken aantallen bij palletleveringen waarvan de inhoud ook naar palletlocaties moet, verloopt via de gecommuniceerde palletstapelschema’s, mits het Single SKU pallets zijn. Bij mixed SKU pallets, worden de pallets ‘afgebroken’, ingeruimd, de aantallen geteld en de voorraad op geboekt.
Kennis & inzicht
Opslag & Voorraadbeheer.
Ontvangsten worden in batches met een intern transportmiddel naar de uiteindelijke voorraadlocatie verplaatst. Als na een x-aantal scans in de activiteit hiervoor een batch verplaatst kan worden, wordt ook direct de voorraad van de betreffende producten bijgewerkt. Tijdens dit proces zijn al je producten al verkoopbaar, omdat we tijdens dit proces de voorraad al gekoppeld hebben aan het interne transport middel als een virtuele voorraad locatie.
Jouw producten liggen op de vaste voorraadlocaties en zijn gereed voor verkoop. In de portal heb je realtime inzicht in het voorraadverloop en de ontvangst notificaties zodra jouw producten het minimum voorraadniveau hebben bereikt, zodat je jouw inkoop daarop kunt afstemmen.
Eén fulfilment center voor verkoopbestellingen van zakelijke klanten en consumenten.
VASCO is dé fulfilment partij voor voorraad houdende mulitchannel B2C en B2B bedrijven. Daarom hebben we verschillende distributie oplossingen ingericht om zowel de zakelijke klant als de consument te kunnen leveren.
- Briefpost – international priority (tracked & untracked)
- Brievenbuspakketjes, nationaal en internationaal
- Pakketten in verschillende pakketgroottes (B2B & B2C)
- Breukgevoelige- en volumineuze zendingen
- Multi-collo B2B-zendingen, nationaal en internationaal
- LTL- en FTL-palletzendingen
- Exportzendingen en afhaal zendingen
Kennis & Inzicht
Order picking.
We hanteren verschillende orderpickstrategieën om bestellingen van verschillende soorten omvang en meerdere verkoopkanalen (B2C/ B2B) efficiënt te verwerken.
Container Batchpicking is daar een vorm van, waarbij bestellingen van verschillende klanten met meerdere orderregels in bepaalde intervallen worden gepickt en in Containers (bakken) worden gesorteerd door onze Outboundmedewerkers.
Het voordeel van deze methode is dat bij het afleggen van één routing, meerdere bestellingen tegelijkertijd gepickt worden en elke bestelling in een eigen bak wordt gesorteerd. Dit is slechts één voorbeeld van de vele methodes die wij hanteren voor orderpicking.
Kennis & inzicht
Order packing.
Om in de voorgenoemde methode van orderpicking te blijven; de bakken worden door onze Packmedewerkers gescand en de inhoud (elk artikel) wordt uitgescand. Dit is een tweestapcontrole, om pickfouten uit te sluiten.
De bestellingen worden plasticvrij en met minimale lucht ingepakt en afgedicht, waarna de zending bij de juiste vervoerder wordt voorgemeld. Op dat moment is de bestelling afgerond en de voorraad afgeboekt in het systeem.
Kennis & Inzicht
Producten verzenden.
De bestellingen zijn klaar om te vertrekken uit ons fulfilmentcenter en gaan het sorteer- en bezorgproces van de betreffende vervoerder in. Wij hebben een Multi-Carrier aanbod. Dat betekent dat wij met een select aantal bezorgpartners samenwerken die verschillende type zendingen verwerken binnen de EU en ROW:
- Briefpost, Brievenbuspakketjes;– international priority (tracked & untracked);
- Pakketten in verschillende pakketgroottes die in het ‘reguliere’ sorteer- en bezorgnetwerk verwerkt worden (zowel B2C als B2B);
- Breukgevoelige- en volumineuze zendingen die door dedicated bezorgpartners van ons verwerkt worden;
- Multi-collo B2B-zendingen;
- LTL- en FTL-palletzendingen (eventueel tijdslot): deelladingen en volle trailerladingen (pallets);
- Exportzendingen en afhaal zendingen
Kennis & Inzicht
Retour redenen.
Bestellingen kunnen om verschillende redenen retour komen, bijvoorbeeld:
- Er zijn meerdere bezorgpogingen gedaan door de bezorger en het pakket is niet opgehaald bij een Parcel Pick-up Point waardoor deze retour-afzender gaat;
- De bestelling is beschadigd ontvangen;
- De bestelling is niet naar verwachting en jouw klant wilt graag het artikel ruilen voor een ander artikel of een voucher ontvangen waarmee een ander artikel gekocht kan worden.
En zo zijn er nog tal van voorbeelden op te noemen. Het is dan wel zo prettig als al die retouren een eenduidige controle ondergaan en kritisch worden beoordeeld.
Kennis & Inzicht
Retour verwerking.
Ongeacht of wij aanvullende instructies naleven, ondergaat elke retour de volgende controle:
- De productverpakking wordt beoordeeld op verkoopbaarheid;
- De productverpakking wordt beoordeeld op verkoopbaarheid;
- Elke retour ondergaat een reukcontrole;
- Elke retour wordt gecontroleerd op gebruikssporen;
- Elke retour wordt op volledigheid gecontroleerd (missen er onderdelen?)
Als een retour aan één of meerdere van deze kenmerken voldoet, wordt deze afgekeurd. Deze afkeurde producten worden in een aparte zone in ons fulfilmentcenter opgeslagen, waarna we in overleg met jou een passende opvolgactie zullen afstemmen. Indien een retour niet aan één of meerdere van deze kenmerken voldoet, wordt deze goedgekeurd. Het product wordt aan de voorraad toegevoegd en het voorraadniveau wordt bijgewerkt.
Plan een persoonlijke kennismaking.
Wil je meer weten over onze processen? Ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?